Team

Restaurant L’église. Een droom van chefkok Niek van Leeuwen en gastvrouw Kira Wallé die in de  zomer van 2023 werkelijkheid werd. Fine Dining in een klein, knus restaurant in het centrum van  Zwolle. Culinair genieten van het vier- of vijf-gangenmenu dat Niek voor je kookt.

Chefkok Niek

Chefkok Niek van Leeuwen (35) heeft gewerkt bij Envy in Amsterdam en The Jane in Antwerpen. Geen onbekende in het vak dus. Tevens heeft hij als chef een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van Het Buitenhuys in Heino.
In zijn eigen restaurant L’église voert hij een moderne keuken en zal hij koken vanuit Franse basis met invloeden uit heel de wereld.

Gastvrouw Kira

Kira Wallé (34) is een echt horecadier. Ze raakte vroeg gepassioneerd over het vak en liep als klein meisje al rond in het café van haar moeder. Ze is een gastvrouw pur sang en heeft uitgebreide kennis van gerechten en wijnen. In haar eigen restaurant L’église zal ze, afgestemd op het menu van Niek, nieuwe smaken en verrassende wijnen schenken. Met haar warme uitstraling zal ze haar gasten in het restaurant meer dan welkom doen voelen en ervoor zorgen dat ze volledig in de watten worden gelegd.

Ontmoet het team van restaurant L’église in de binnenstad van Zwolle.